Mieszkańcy okolicznych miejscowości od stuleci mieli potrzebę przeprawy na sąsiednie brzegi Wisły. Pierwotnie w tej okolicy przez stulecia kursował prom. Sytuacja uległa polepszeniu w latach 70-tych XIX wieku, kiedy to zbudowano drewniany most, który miał raczej charakter kładki, ale za to o bardzo ciekawej konstrukcji. Mianowicie drewniane przęsła mostu umieszczono w specjalnych obudowach, pozwoliło to na podnoszenie i opuszczanie się mostu w zależności od poziomu wody w rzece. Za przejazd natomiast należało uiścić opłatę. W 1922 roku most był remontowany, ale już w 1925 roku w sąsiedztwie drewnianego rozpoczęto budowę nowego żelazno-betonowego.
Od 1742 roku, po zakończeniu I wojny śląskiej Wisła w tym rejonie była granicą państwową między Królestwem Prus a Austrią (Monarchia Habsburgów). Sytuacja ta zmieniła się dopiero po zakończeniu I wojny światowej i powstań śląskich. W czasie I powstania śląskiego, w sierpniu 1919r. w okolicach mostu powstańcy toczyli walki z jednostkami Grenzschutzu. 29 czerwca 1922 roku na moście odbyły się uroczystości z okazji powrotu tej ziemi do Polski. Przy moście zebrało się sporo mieszkańców z pobliskich miejscowości Śląska Cieszyńskiego, Małopolski i ziemi pszczyńskiej. Z Bielska przybyło Wojsko Polskie, a wraz z nim uzbrojeni powstańcy śląscy.
Most na Wiśle między Dziedzicami, a Goczałkowicami zamknięto biało-czarnym łańcuchem. Ustawiono na nim bramę triumfalną z wizerunkiem Tadeusza Kościuszki i napisem : "Niech żyje Polska!". Na uroczystości przybyli min. generał broni Stanisław Szeptycki ze sztabem oraz poseł Wojciech Korfanty. Symboliczny łańcuch rozbił karabinem powstaniec-inwalida Fizia z Krzyżowa, zawołał przy tym: "Pękajcie kajdany niewoli naszej!". Po odśpiewaniu hymnu Polski oraz Boże coś Polskę, Wojsko Polskie przekroczyło Wisłę, a pochód udał się do Pszczyny.
Obecny most goczałkowicko-dziedzicki wybudowano w sąsiedztwie poprzedniego drewnianego, w latach 1925-27. Projektantem mostu był Emil Łazoryk, generalnym wykonawcą Inżynierowie Stanisław i Antoni Hajduk, kierownikiem budowy Wacław Olszak, a koszt budowy to 610 tys. zł. Wymiary mostu to długość ok. 200 metrów i szerokość ok. 8 metrów. Most od początku powstania nie przechodził praktycznie żadnych remontów aż do 2013 roku. Można natomiast przypuszczać, że mógł ulec uszkodzeniu w czasie działań wojennych na początku 1945 roku i następnie w krótkim czasie naprawiony.
16 grudnia 2013, po gruntownym remoncie ponownie został udostępniony dla ruchu. Warto dodać, że w 1929 roku do mostu doprowadzono drogę Goczałkowice-Dziedzice, która jako pierwsza na okolicznym terenie otrzymała nawierzchnię asfaltowo-bitumiczną. Most na Wiśle łączy brzegi Czechowic-Dziedzic oraz Goczałkowic i stanowi ciąg ul. Legionów.