Dostepna również w Get it on Google Play
Ponad 20 000 miejsc wartych odwiedzenia! Masz ochotę na wycieczkę w głąb Ziemi? Szukasz pomysłu na wyjazd z dzieckiem? A może planujesz wakacje na dwóch kółkach. U nas na pewno znajdziesz miejsce, którego szukasz!
Strona główna ciekawe miejsca zabytki: zabytki techniki Most kolejowy nad Pilicą (1934)

Warka

Most kolejowy nad Pilicą (1934)

Na początku lat 30. XX w. podjęto decyzję o budowie połączenia kolejowego biegnącego z Warszawy przez Warkę do Radomia. Trasa ta miała być elementem linii łączącej stolicę z Krakowem. Prace budowlane rozpoczęto w 1932 r., a pierwszy pociąg przejechał po nowej magistrali 25 listopada 1934. Linia nosząca numer 8 jest do dziś drogą kolejową o znaczeniu krajowym.

W trakcie jej powstawania, które pochłonęło 35 milionów przedwojennych złotych, konieczne stało się zbudowanie przeprawy nad Pilicą w Warce. W 1934 r. ukończono budowę mostu kolejowego nad Pilicą. Trójprzęsłową, kratownicową konstrukcją poprowadzono jeden tor. Podpory mostu przygotowane zostały na dwa ciągi komunikacyjne, jednak drugiego nie udało się oddać do dziś. Między innymi z tego powodu odcinek łączący Warkę z Radomiem jest linią jednotorową.

Warecki most o długości 200 metrów stanowi malowniczy element krajobrazu płynącej pod nim zakolem Pilicy. Polskie Linie Kolejowe SA mają w planach przebudowę połączenia i być może stanowić będzie ona kres istnienia tej przeprawy.

Zaproponował: zbyszekF60

Promocje w naszym sklepie

Miejsca w okolicy

Warka
Copyright © 2007 Polska Niezwykła
Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część ani całość serwisu nie może być reprodukowana ani przetwarzana w sposób elektroniczny, mechaniczny, fotograficzny i inny. Nie może być użyta do innej publikacji oraz przechowywana w jakiejkolwiek bazie danych bez pisemnej zgody Administratora serwisu.
Znajdź nas na