Udając się ze Strumienia w kierunku Zabłocia, dalej w kierunku Chybia a potem zależy od wyboru, trzeba przejechać przez rzekę Wisłę. Tę przeprawę ułatwia istniejący od roku 1911 żelazny most. Obecnie ruch kołowy co prawda odbywa się wahadłowo, kierowany przez światła, mimo to wszystko jest w miarę sprawnie zorganizowane.
Most zamontowano w roku 1911, a został wykonany w Witkowicach pod Ostrawą (dziś Republika Czeska, przed 1919 rokiem Austro-Węgry ) w miejscowej hucie, według projektu nadinżyniera o nazwisku Bleich. Z huty części mostu zostały przewiezione do Chybia na 20 wagonach. Most był częścią ówczesnej kolejki wąskotorowej łączącej Strumień z Chybiem, a jej budowa była odpowiedzią na postulat transportowy mieszkańców Strumienia i Chybia zatrudnionych w cukrowni w Chybiu i cegielni w Strumieniu.
Ostatni przejazd kolejki wąskotorowej odbył się w roku 1925, po czym tory zdemontowano a dziś most służy lokalnemu ruchowi kołowemu i ogólnie mieszkańcom Strumienia w komunikacji z sąsiednimi miejscowościami. Według informacji, w okresie około czerwca-sierpnia 2015 roku, most ma zostać zamknięty dla ruchu kołowego z uwagi na planowany na ten okres jego remont. Z ekspertyz inżynieryjnych wynika, iż po zakończeniu robót remontowych nie uda się mostu poszerzyć, a ruch wahadłowy powróci. Powód? ...po prostu most jest za wąski...