U zbiegu ulic Fabrycznej i Rozbrat w Warszawie (ówczesny adres ul. Fabryczna 3) mieściła się tzw. Fabryka Rudzkiego, w której w latach 1927-1929 był produkowany pierwszy polski samochód osobowy marki Ralf-Stetysz. Inicjatorem rozpoczęcia produkcji był konstruktor samochodu hrabia Stefan Tyszkiewicz. Nazwa Ralf-Stetysz to skrót od nazwy Rolniczo Automobilowo-Lotnicza Fabryka Stefana Tyszkiewicza.
Hrabia Stefan Tyszkiewicz urodził się 1894 r. Od 1913 r. studiował na Uniwersytecie Oxfordzkim. Na początku lat 20-tych wyjechał do Francji, gdzie rozpoczął pracę nad własną konstrukcją samochodu osobowego. W 1925 zakończyły się prace nad prototypem napędzanym amerykańskim silnikiem Continental. Powstał on przed pierwszym kompletnym prototypem CWS T1 konstrukcji inż. Tadeusza Tańskiego, produkowanym od 1927 r. w Warszawie. Trudno jednak uznać ówczesnego Stetysza za samochód polski, skoro wyprodukowano go niemal całkowicie we Francji a wyposażono w amerykański silnik.
Po wybudowaniu pierwszego egzemplarza hrabia Tyszkiewicz przyjechał do Polski startując w 1925 r. w V Rajdzie Automobilklubu Polski. Ówczesny pojazd nieco różnił się od typów następnych, miał bowiem nadwozie typu kabriolet. Napędzał go silnik Continental o pojemności 2760 cm3. W 1927 r. w fabryce przy ul. Fabrycznej 3 w Warszawie rozpoczęła się produkcja samochodów marki Ralf-Stetysz. Niestety 11 lutego 1929 r. wybuchł pożar, który zniszczył prawie całą fabrykę, w tym 8 gotowych i 27 prawie ukończonych samochodów. Ocalał jedynie zakład karoseryjny. Straty sięgnęły 1,5 miliona złotych. Produkcja nie została nigdy ponownie uruchomiona.