Spośród “tryptyku” rzeźb, w tym Bożej Męki, najskromniej przedstawioną postacią jest chyba święta Barbara, chociaż może być wykonana, podobnie jak figura św. Floriana przez dłuto wiedeńskiego mistrza kamieniarskiego Carla Feldbachera, w piaskowcu, ale według projektu wiedeńskiego architekta Hugo Heera. Główny postument został postawiony na płytach fundamentowych, które tworzą jakby stopnie. Cokolik został ozdobiony w rogach małymi pinaklami. Powyżej osadzono nieco szerszy postument, który z czterech stron ozdobiono bruzdami z kolumnami (gurtami), a na tych oparto ostre łuki nawiązujące do epoki gotyku.
Łuki wspólnie połączono “połaciami” przypominającymi ścięty dach stożkowy (wieżowy) a na nich umieszczono figurę św. Barbary. Postać świętej może łudząco przypominać postać np. króla Władysława Łokietka, może ze względu na miecz i jakby falującą sukienkę, w którą ubrana jest święta ale to tylko subiektywne spostrzeżenie bo nie sądzę, by artysta tworzący postać sugerował się postacią polskiego króla. Postaci świętej towarzyszą tradycyjnie jej atrybuty: kielich z Komunią Świętą I miecz, od którego straciła życie do końca nie wyrzekając się wiary chrześcijańskiej, na co miał naciskać jej ojciec...