W pierwszym dziesięcioleciu XX wieku zbudowano linię kolejową łączącą Sulechów z Luboniem koło Poznania. Linia nosząca numer 357 powstawała etapami. Pierwszy odcinek pomiędzy Sulechowem i Wolsztynem oddano w kwietniu 1905 r., a po kilku miesiącach przedłużono go do Grodziska Wielkopolskiego. W następnych latach trwała budowa szlaku pomiędzy Grodziskiem Wlkp. i Luboniem, którą ukończono w 1909 r. Jedną ze stacji linii kolejowej 357 utworzono w Granowie.
W latach 1908-1910 wzniesiono tutaj zespół budynków stacyjnych, na który składały się dworzec oraz budynki mieszkalny i gospodarczy. Obiekty otrzymały formę typową dla wznoszonych wówczas budowli kolejowych. Ciekawa bryła dworca o łamanych dachach otrzymała elewacje z klinkierowej cegły przeplatanej fragmentami pokrytymi tynkiem.
Budynki stacji Granowo Nowotomyskie są w dobrym stanie technicznym, a w ostatnich latach wyremontowano całą infrastrukturę kolejową. Dzięki utrzymaniu ruchu kolejowego na tej trasie Granowo ma zapewnione stałe połączenie ze stolicą Wielkopolski.