Niezwykłym obiektem godnym obejrzenia jest dwupoziomowy dworzec kolejowy w Kępnie. Dworzec ten powstał w miejscu, gdzie krzyżują się dwie linie kolejowe pod kątem prostym. Jedno połączenie to linia kolejowa nr 272 Kluczbork – Poznań Główny, drugie to linia kolejowa nr 181 Herby Nowe – Oleśnica. Pierwsze jest wykorzystywane jako magistrala Poznań – Katowice, drugie bywało, że łączyło Wrocław z Katowicami via Częstochowa. Stopniowo to drugie traci na znaczeniu, jednak nadal jest wykorzystywane. Trasą tą jeździ między innymi "Podhalanin" ze Szczecina do Zakopanego. Są tylko dwa takie dworce w Polsce.
Wybudowany został w 1872r. Między innymi posiadał windę towarową, której wagonik znajduje się nadal w szybie, a już najwyższy czas żeby zasilił jakieś muzeum urządzeń dźwigowych, gdyby takie w Polsce istniało. Jeszcze kilkanaście lat temu dobrze prosperujący bar dworcowy posiadał wewnętrzne schody pozwalające gościom na przemieszczanie się z poziomu dolnego wprost na peron górny. Może ktoś posiada zdjęcia… Aktualnie miejsce, gdzie był bar jest niewykorzystane.
Odjazdy odbywają się aktualnie w obu kierunkach na peronie górnym i w kierunku do Wielunia i do Poznania na peronie dolnym. Od 2013 r. ma rozpocząć się modernizacja dworca służąca min. poprawie funkcjonalności, usunięciu barier dla niepełnosprawnych, poprawie estetyki, zmniejszeniu kosztów utrzymania budynku.