Kolejowa wieża ciśnień wybudowana ok. 1911 r. Posiada zbiornik typu Intze o pojemności 250 m3.
Zaproponował: michalolczak
Więcej znajdziesz w
Polska Niezwykła warmińsko-mazurskie
Wieże oddano do użytku w latach 70-tych XIX w., kiedy to Kolej Wschodnia (Konigliche Ostbahn) budowała odcinek Iława - Ostróda. Wieża ma wysokość około 17m. i kubaturę ok. 256 m. Stanowi interesujący zabytek architektury przemysłowej. Zaprojektowano ją stosownie do obowiązujących w II połowie XIX w. zaleceń dotyczących budowli publicznych. Jej charakter nawiązuje do monumentalnych miejskich wież ciśnień, jakie stawiano na obszarze dawnych Prus. Wieżę zbudowano z cegły na rzucie koła (średnica wewnętrzna u podstawy 630 cm). Kształt budowli i wystrój architektoniczny wskazuje na styl niżu nadbałtyckiego, w którym powszechnie wykorzystywano uproszczone formy średniowieczne. Typowym dla tego stylu jest trzon na na planie koła zwężający się ku górze, wykonanej z czerwonej cegły, tzw. licówki. Zwieńczenie trzonu stanowi gzyms arkadowy. Dach wieży, stożkowy, spłaszczony. Jako przykład dobrej sztuki architektonicznej i dzieło solidnego rzemiosła, zasługuje na rewitalizację.(michalolczak)