Klasycystyczny gmach poczty I klasy zbudowany został w latach 1828-1829 przy trakcie do Warszawy (dawniej ul. Wjazdowa). Wcześniej poczta lokowana była na tzw. Glinkach. Do urzędu pocztowego I klasy należały inne poczty w regionie. Utrzymywano 24 konie do zaprzęgów pocztowych. W 1886 r. przy poczcie uruchomiono międzynarodową stację telegraficzną, następnie w 1890 r. utworzono kasę pocztowo-oszczędnościową. W 1939 r. obiekt został zniszczony, a następnie odbudowany w 1950 r.
Zespół budynków poczty składa się z gmachu głównego, dawnej poczthalterii i symetrycznych, prostopadłych do gmachu głównego, dwóch skrzydeł bocznych. Skrzydła boczne pełniące funkcje stajni i wozowni, oddzielono od głównej poczty bramami wjazdowymi na podwórze. Korpus główny jest jednopiętrowy, z wysokim dachem, część środkowa wsparta na czterech kolumnach z balkonem.
Obiekty pocztowe były odsunięte od drogi by zapewnić sprawne manewrowanie pojazdami konnymi. Obiekt jest prawdopodobnie jedynym zachowanym wzorcowym zespołem pocztowym I klasy z okresu Królestwa Polskiego.
W dniu 2 listopada 1830 r. w pokojach gościnnych poczty zatrzymał się na postój Fryderyk Chopin. Po noclegu udał się w dalszą podróż do Francji, na zawsze opuszczając Ojczyznę.
Autor: Zdzisław Kryściak